Käitumisteadused

Igapäevaselt Excelis ja teistes dokumentides askeldades võib meelest minna, kelle jaoks me seda tööd üldse teeme — tarbijatele, klientidele, kodanikele - ehk siis inimestele. Suutmaks inimeste käitumist mõjutada, on oluline mõista nende praeguse käitumise tagamaid ning viise, mis aitaksid neil käituda teisiti. Aga kuidas kõnetada täiesti erinevatel eluteedel inimesi oma teenuse, toote või poliitikaga? Võib väita, et kõik olulised väljakutsed taanduvad lõpuks inimeste käitumise mõistmisele ja mõjutamisele. Meie Kantar Emori käitumisteaduste osakonnas, hellitusnimega müksamisüksuses, veame just inimkäitumist rambivalgusesse asetavaid uuringuid.

Mõned näited küsimustest, millele oleme viimastel aastatel vastuseid otsinud:

- Kuidas teha nii, et Eesti mehed elaksid tervena ja kauem? - Kuidas saaks alaealiseid õigusrikkujaid õigele rajale aidata? - Miks osad inimesed koguvad vanaduspõlveks, teised aga elavad tuleviku arvelt? - Kuidas müksata isasid oma lastega rohkem aega veetma? - Miks on IT-sektoris ikka veel nii vähe naisi? - Kuidas tööandjaid palgavahemikke avaldama utsitada?

Kristiina Saks

Juhtekspert, Kantar Emor

Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.