Marje Braunbrück: inimestes on alati olnud hasart millegi peale mängida
06.10.2025
06.10.2025
Kuigi füüsilisi kasiinosid jääb üha vähemaks, ei kao need kuhugi, sest inimestes on alati olnud hasart millegi peale mängida, leiab Braunbrück. Tema sõnul on hasartmängu roll ühiskonnas muutumas, seda kasutatakse ka meelelahutuseks. Ta meenutas esimest kasiinokülastust Itaalias: “Minu suurim üllatus oli, et keskmine vanus oli seal 70+.” Sõltuvushirmust rääkides nentis ta, et kuigi see on tõsine mure, kiputakse seda meedias üle võimendama ning kasiinod loovad järjest rohkem võimalusi sõltuvuse vältimiseks.
“Minu jaoks on müük ja turundus omavahel niivõrd seotud, et ühte ilma teiseta ei saa,” sõnas Braunbrück. Ta meenutas aega, mil töötas veel Estline’i piletimüügiosakonna juhatajana parvlaev Estonia katastroofi ajal. Kui varem kuulus 70% ettevõtte müügikvoodist Rootsile, siis õnnetuse järel kadus see pea täielikult ning tähelepanu liikus Eesti ja Ida-Euroopa turule. “Siis tuligi esmakordselt see, et hakkasime ennast turundama. Enne seda oli meil ainult müük, müük, müük.” Kuigi Estline’is polnud veel turundusosakondagi, sündisid Braunbrücki meelest just sel ajal kampaaniad, mida polnud ükski teine Eesti laevafirma varem pakkunud.
Lisaks tööle laevanduses on Braunbrück olnud elektrik veepuhastusjaamas ning juhtinud avalikus sektoris EAS-i turismiarenduskeskust. Aastate jooksul on ta mõistnud, et eelistab töötamist just erasektoris. “Ma saan aru, miks peavad olema hankesüsteemid. Erasektoris küsime ka hinnapakkumisi ja kui ma saan sisuliselt aru, et selle teise partneriga läheb mul palju paremini kui teisega, kes teeb võib-olla natuke odavamalt, siis ma ei pea valima seda odavamat, vaid lähen sellega, kellega asjad tulevad paremini välja,” kõneles Braunbrück.
Sarnane tähelepanek kehtib ka koostööpartnerite valikul hasartmänguturul. Kui ettevõte otsib uut nägemust, vahetatakse mõnikord hea agentuur välja ning korraldatakse konkurss, kuhu kutsutakse nii senine kui uus agentuur. “Sul peab vähemalt üks hea klient tagataskus olema, sest muidu on ikkagi väga keeruline,” märkis Braunbrück. Uus agentuur ei tohi tulla lihtsalt “mütsiga lööma” ega esitada ideid, mis ei sobi hasartmängu regulatsioonide või sihtgrupiga. “Ideed võivad olla kihvtid, aga kui need ei ole suunatud ja neil ei ole silda sihtrühma juurde, siis ei ole sellest kahjuks abi.”
Juttu tuli ka hasartmänguturu erinevustest Eestis, Lätis, Leedus, Soomes ja Rootsis, ettevõtte riskide hajutamisest ja hea teeninduse kitsaskohtadest. Samuti rääkis Braunbrück, kuidas saavutada turunduses edu ilma erialase hariduseta, läbipõlemisest ja hirmudest tehisintellekti ees.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga “Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Tambet Asi: kui idee ei püüa tähelepanu, pole kanalil ka jõudu
– Andres Kuusik: kui oled samasugune kui teised, pole sul midagi brändida
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.