Veebis pakuvad Eesti elanike hinnangul parimat teeninduskogemust pangad
31.05.2024
31.05.2024
Viienda positsiooni haarab endale Apotheka apteegi e-pood. NPS soovitusindeksi uuring kaardistab, kuivõrd soovitaksid inimesed oma sõpradele ja tuttavatele erinevate ettevõtete veebikeskkondasid, mille teenindusega nad on viimasel ajal kokku puutunud.
„Hästi toimiv veebikeskkond, olgu selleks e-pood või iseteenindus, on tänasel turul hügieenifaktor,“ sõnas Kantar Emori uuringuekspert Kaisa Esko. “On ettevõtteid, mille puhul ettevõtte üldine soovitusindeks on kõrgem kui veebikeskkonna oma. Sellisel juhul tuleks veebikanali kasutajamugavusega kindlasti tegeleda, et mitte lasta sel brändi kuvandit nõrgestada,” lisas Esko.
E-keskkondadest kasutavad inimesed enim pankade (80% kasutajaid 15-74-aastasest elanikkonnast), telekommunikatsioonifirmade (61%) ning pakiveoettevõtete (54%) veebikanaleid.
Uuringus kaardistati kokku kuue valdkonna veebikeskkonnad: apteekide e-poed, kindlustusfirmade iseteeninduskeskkonnad, finantsasutuste internetipangad ja iseteenindused, pakiveoteenuste iseteeninduskeskkonnad ja kodulehed, telekommunikatsioonifirmade iseteeninduskeskkonnad ja veebipoed ning jaekettide e-poed.
Finantsvaldkonnas on esikohal Swedbanki internetipank (millele järgneb väga väikse vahega LHV internetipank), apteekide seas teist aastat järjest Apotheka e-pood, kindlustusfirmade puhul taas Seesami iseteeninduskeskkond, pakiveos Smartpost Itella iseteeninduskeskkond ning jaekettide hulgas on ka tänavu esikohal e-Selver.
Eesti suurimate teenindusettevõtete soovitusindeksi NPS (net promoter score) uuring mõõdab reaalsetel kogemustel põhinevat soovitushinnangut. Uuring toimus 28.02.–14.03.2024 ja selles osales 2116 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.
Loe lisaks
– Eesti elanike hinnatuimate ettevõtete TOP3 moodustavad kino, tankla ja bussiettevõte
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.