Anniken Haldna: peame hoolitsema selle eest, et noored kiirelt läbi ei põleks
10.07.2025
10.07.2025
„Globaalselt on ära mõõdetud, et turundus on üks stressirohkemaid valdkondi. See on päriselt murekoht. Me koolitame väga palju inimesi ja siis lihtsalt põletame nad viie aasta pärast läbi nii, et nad tahavad sellest valdkonnast ära minna,“ kõneles Haldna. Ta rääkis, et noored tahavad osaleda väärtuspõhistes ettevõtmistes. “Kui turundusel ei ole hea maine ja sul ei ole seda tunnet, et sa teed midagi väärtuslikku oma elus, siis noor lahkub,“ lisas Haldna. Vanematel kolleegidel on tema sõnul oluline meeles hoida, et ei tasu hakata noorte unistusi kohe purustama „asjad-on-alati-käinud-nii“-stiilis.
Haldna tunnistab, et kaalus ikka tükk aega enne, kui oli valmis TULI juhiks asuma. Tänaseks on sellest saatuslikust “jah”-ist viis aastat möödas. Oleks võinud ka hoopis teisiti minna – Haldna on lõpetanud BFMi dokumentalistina. Ta on kokku lugenud, et elu jooksul on ta olnud lausa 21 erinevas ametis.
„TULI sai alguse agentuuridest, aga kui ta avati brändidele, siis see kasv liikmeskonnas on tegelikult olnud hästi suur ka brändide poole pealt,“ ütleb Haldna. Liikmeskonna kasv ei ole tal praegu eraldiseisev eesmärk. „Olen juhina keskendunud sellele, et ma ehitaksin organisatsiooni, mida on päriselt liikmetele vaja. Kui seda on vaja liikmetele, siis seda on vaja ka mitteliikmetele. Mulle meeldib, kui liikmed tunnetavad kuidagi ise, et neil on vaja TULIsse kuuluda ja tulevad meie juurde,“ lisab ta.
Turundaja peab eluaeg õppima, usub Haldna. Rääkides oma õppimisest, väljendas ta põnevust tehisaru tööriistade rakendamisel. TULI meeskond kasutab neid aktiivselt. „Mulle pakub absoluutselt kõik selle juures huvi, see on mulle väga huvitav. Oleme ehitamas siin selliseid põnevaid asju, nagu Kuldmuna chatbot (juturobot), kes vastaks kõikidele Kuldmunaga seotud küsimustele,“ avab Haldna. Nii saab vähendada töökoormust, mis muidu läheb e-maili ja telefoni teel küsimuste vastamisele. „Keeldun olemast see dinosaurus, kes krõbistab küpsiseid samal ajal, kui maailm ümber muutub. Mina olen täiesti jalgade ja kätega seal sees ja ootan põnevusega, kuidas see (tehisaru) loovuse kontekstis veel meie agentuuride ja brändide seas lendama läheb. Ma arvan, et me ei ole veel näinud väikest osagi sellest, milliseks see maailm muutub.“
Millisest päevakajalisest teemast Haldna hea meelega dokumentaalfilmi teeks ja muudel teemadel kuula-vaata lähemalt juba siit (vt ka Spotify ja Apple Podcasts):
Mullu novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.