Saatekirja EMOsse saamiseks peab heaks mõtteks vaid 22% inimestest
11.08.2025
11.08.2025
„Kuivõrd arstiabi kättesaadavus ja meie tervishoiusüsteemi jätkusuutlikkus on oluliste teemadena päevakorral, uurisime seekordses uuringus esimest korda ka EMOsse pöördumiste ning perearsti nõuandeliini kasutamise kohta,“ rääkis Kantar Emori uuringuekspert Kaisa Esko. Pea iga neljas ehk 24% vastas, et on perearsti nõuandetelefoni (numbril 1220) teenust viimase aasta jooksul kasutanud. Valdavalt ollakse saadud abiga rahul. Iga kolmas (33%) on viimase aasta jooksul käinud kas ise või lapsega erakorralise meditsiini osakonnas. Sealhulgas iga kümnes vastas, et on käinud mitmel korral.
„Valmisolek saada EMOsse pöördumiseks perearsti saatekiri või kiirabi otsus on Eesti inimeste seas küllaltki madal. Siin kõrval on ka inimeste üldine mure, et ooteaeg arsti juurde pääsemiseks on Eestis liiga pikk,“ lisas Kaisa Esko. Tänavu märkis 23% vastanutest, et nende hinnangul on Eestis ooteaeg arsti juurde pääsemiseks mõistetav. Seevastu 59% leidis, et ooteaeg on nende jaoks mõistmatult pikk. Aasta-aastalt on mõnevõrra tõusnud nende inimeste osakaal, kes on valmis maksma, et kiiresti arsti juurde pääseda (tänavu 31%). Pea iga teine (46%) märkis siiski, et ootab alati Tervisekassa rahastatud visiidiaega – isegi, kui tuleb kaua oodata.
Kantar Emor viib meditsiinibrändide uuringut läbi igal aastal. Selles kaardistatakse haiglate ja kliinikute kuvandit ning inimeste üldisi hoiakuid seoses tervishoiuga. Tänavu viidi uuring läbi veebi teel 12. juunist 19. juunini, selles osales 1131 Eesti elanikku vanuses 16-74 aastat. Valim on esinduslik samas vanuses Eesti elanikkonna suhtes.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.