Margot Holts: kriisis õnnestumise võti on ettevalmistus
05.05.2025
05.05.2025
Tallinna lennujaamas on paika pandud kriisigrupp, kuhu kuulub muidugi ka kriisikommunikatsiooni funktsioon. Olemas on kriisikommunikatsiooni plaan, mida harjutatakse läbi. Holts tõdes, et eristada tuleb reaalset kriisi ja olukorda, kus on lihtsalt mingi negatiivse fooniga kajastus. Lennundus on tema hinnangul suurema luubi all kui muu transpordisektor. Ta tõi näite, et meediasse jõuavad jätkuvalt lood, kui mõni lend hilines, samas muude transpordiliikide puhul see üldiselt uudiskünnist ei ületa. ”Usun monitooringusse – kui näeme, et midagi võbeleb kuskil, siis hoiame silma peal ja mõnes teemas valmistame kohe ette põhisõnumid. Kui on vaja kiiresti reageerida, on meil need kohe varnast võtta,” lisas Holts.
Lennujaama kommunikatsioon ja turundus on valdavalt B2B ehk ärilt ärile – Holts tõi paralleeli kaubanduskeskusega, kus peamised kliendid on ikkagi need ettevõtted, kes keskuses tegutsevad. ”Meie B2C (reisijatele) kampaaniad on täna teadlikkuse tõstmise kampaaniad – räägime sihtkohtadest. Saime mõned aastad tagasi aru, et keskmisel Eesti inimesel on tunne, et Tallinnast ei saa mitte kuskile otse lennata. Võtsime siis oma sihtkohtade kaardi lahti ja vaatasime, et meil on üle 50 sihtkoha,” märkis Holts. Nii on nad püüdnud seda müüti murda ja näidata, et Eestist saab hõlpsasti päris paljudesse sihtkohtadesse. Suurel osal lennufirmadest ei ole Eestis esindust ning nii püüab lennujaam ka neid oma sõnumitega toetada.
Tallinna lennujaamal on paika pandud kaheksa persoonat (andmetele antakse n-ö nägu, vt ka uuringukooli videot persoonade kohta) ning Holtsi sõnul aitab see paremini tajuda, kelle jaoks mingit teenust paremaks tehakse. ”Mulle tundub see hädavajalik, et persoonad on ära kirjeldatud ja teenuseid disainides mõeldakse persoonadele,” kõneles ta.
Muidugi kuuleb saates lähemalt Holtsi varasematest kogemustest – olgu sihtasutuses Tallinna Lauluväljak, BDG Musicus, kommunikatsiooniagentuuris Hill & Knowlton või Soome Instituudis. Lisaks tuleb välja, et Holts on lausa viiel laulupeol olnud produktsioonijuht. ”Ma olen hands on (n-ö käed küljes) tegija, mulle meeldib olla ise protsessides kaasas. Mulle meeldib, kui mu ümber on elu,” ütleb ta enda iseloomustuseks.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Maarja Kaalep: brändiga tegelemist ei tohi unustada
– Maria Tiidus: turundaja on justkui liim, mis seob ettevõtte eri osi
– Tallinna Lennujaam on tööandjate atraktiivsuse pingereas teine
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.