5 viisi, kuidas turundajad saavad tänavu edu saavutada
06.05.2025
06.05.2025
Meediamaastik on killustunud, eelarved surve all ja kampaaniate erinevate osade mõõtmine on keerukas. Tehnoloogia areneb kiirelt, samal ajal kui arengud poliitikas ja majanduses muudavad olukorra kohati ettearvamatuks. Kuidas peaks turundaja selles kõiges tasakaalu leidma ja samal ajal oma brändi kasvatama?
Kantari „Blueprint for Brand Growth“ andmed näitavad, et brändid, mille suhtes inimestel on tugev eelistus, saavutavad üheksa korda suurema turuosa, küsivad kaks korda kõrgemat hinda ja kasvatavad neli korda tõenäolisemalt oma väärtust võrreldes nõrgema eelistusega brändidega. Edukuse võti on puutepunktid tarbijatega ning selle aluseks on põhjalik arusaam meediamaastikust.
Kantari „Media Reactions“ uuringus küsitleti ca 1000 turundajat üle maailma. Toome selle põhjal välja viis viisi, kuidas turundajad saavad 2025. aastal edukad olla.
Vähemalt iga teine turundaja ütles, et meediaeelarve jaotamisel mõjutavad neid tarbijate eelistused, sobivus kampaania eesmärkidega ja kergesti mõõdetav ROI (return on investment, investeeringu tasuvus). Tarbijate eelistused on suurim mõjutaja: 60% turundajatest peab seda esmatähtsaks. Ometi muutuvad tarbijate eelistused kiiresti. Näiteks 2024. aastal olid tarbijate lemmikkanalid reklaamid müügikohtades (nt kauplustes), kinoreklaamid, sponsorüritused, ajalehereklaamid ja välireklaamid. Samas turundajad suurendasid investeeringuid enim digitaalsetesse kanalitesse (videod veebis, mõjuisikute sisu ja laiem sotsiaalmeedia sisu). Ka sel aastal plaanitakse digikanalites investeeringuid suurendada.
Edukaks eelarve planeerimiseks on hea toetuda andmetele, mitte oletustele. Järjepidev kampaaniate mõõtmine on investeeringu tasuvuse tagamisel võtmetähtsusega.
81% turundajatest usub, et parim ROI saavutatakse lühiajaliste ja pikaajaliste eesmärkide kombinatsiooniga. WARCi kohaselt on soovitatav tasakaal selline: 60% brändi kasvatamiseks ja 40% tarbijate lühiajaliseks aktiveerimiseks. Kas turundajad järgivad seda? Uuringust näeme, et 16% turundajatest mõõdab vaid viimase, lühiajalise aktiveerimise mõju.
Kuigi kõik kanalid suudavad mingil määral toetada brändi kasvu, näitavad andmed, et eriti tugeva panuse annavad lisaks traditsioonilistele tele- ja müügikoha reklaamidele näiteks YouTube, TikTok ja Facebook.
Kampaania peab olema kohandatud vastavalt igale kanalile – nii toimivad need paremini. Lausa 40% turundajatest testib oma reklaame väga vähe või üldse mitte. Samas valdav osa turundajatest tajub testimise olulisust – küsimus on selles, kas seda ka päriselt tehakse.
Reklaame tuleb testida ja veenduda, et iga sõnum on kohandatud vastavalt platvormile ja kontekstile – nii ei lähe eurod tuulde kaduma.
Ainult 9% turundajatest suhtuvad tehisaru võimalustesse negatiivselt. Kolmveerand vastajatest tunneb põnevust selles osas, kuidas tehisaru reklaamides kasutada. Samas tunneb 36% vastajatest, et nende meeskondadel napib oskusi tehisaru kasutamisel sisuloomeks. Püsi konkurentsis ja investeeri tiimi arendamisse!
Tõeline mõju tekib emotsionaalsest seotusest reklaamiga, mitte lihtsalt nähtavusest. Seega ära piirdu vaid klikkide või vaatamisaja mõõtmisega. Appi tulevad näoilmete analüüs, pilguliikumise jälgimine ja tehisintellektil põhinevad prognoosid.
Allikas: Kantari blogi
Loe ka:
– Värske trendiuuring heidab pilgu turunduse võtmenäitajatele Eestis
– Osale veebiseminaril, kus selguvad maailma väärtuslikemad brändid
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.