Kõige enam jätavad oma loomevara kaitseta väikeettevõtted
11.12.2024
11.12.2024
Kantar Emor küsitles 401 ettevõtet, kellest pool omas registreeritud loomevara. Uuring tõi selgelt välja, et oma loomevara kaitsevad agaramalt pigem suuremad, enam kui 50 töötajaga ettevõtted, mis moodustasid oma loomevara registreerinud ettevõtetest kaks kolmandikku. Oma kaubamärgid, disainid ja leiutised jätavad sagedamini kaitseta just väiksemad, kuni 50 töötajaga ettevõtted, kel aga sageli puudub ressurss loomevarguse korral õigusvaidlusse asuda.
Loomevara jätavad ettevõtted kaitseta peamiselt seetõttu, et ei pea seda vajalikuks ega näe selles ettevõttele mingit kasu.
Patendiameti peadirektori Margus Viheri sõnul peegeldab see ettevõtjate tüüpilist mõttemustrit. „Õiguskaitse olulisusest saadakse tihti aru alles pärast halba kogemust, näiteks kui konkurent napsab ära sinu kaitsmata kaubamärgi või kopeerib su disaini. Siis on oma õiguste kaitsmine aga juba keerukam ning riskid brändile ja toodetele kasvavad hüppeliselt,“ rõhutab Viher.
Registreeritud loomevaraga ettevõtteist pea 90% kinnitab, et on oma kaubamärgi ja toodete kaitsmisest kasu saanud. Peamise kasuna tuuakse välja, et kaitstud loomevara on andnud suurema turvalisuse turul tegutseda ning vähendanud riski, et konkurendid tooteid ja teenuseid kopeerivad. Samuti leitakse, et kaitstud loomevara tõstab ettevõtte väärtust ja suurendab võimalust leida rahastust.
Uuringu tulemustest saab täpsemalt lugeda Patendiameti ajaveebist. Uuringu aruande leiad Patendiameti kodulehelt.
Uudise allikas: Patendiamet.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.