Internetiostjate osakaal on langenud aasta alguse tasemele
11.08.2021
11.08.2021
Viimastel kuudel valitsenud langustrend internetist ostmisel on jätkunud, olles tagasi aasta alguse tasemel, selgub Kantar Emori värskest e-kaubanduse trendiuuringust.
Kõrgeim oli e-ostjate osakaal aprillikuu uuringus, mil viimase kuu jooksul oli internetist kaupu ostnud 65 protsenti Eesti elanikest. Kaubanduskeskuste avamise järel on e-ostmise aktiivsus kuust kuusse langenud, küündides juulikuus 49 protsendi tasemele.
„Võrreldes kevadise tippajaga on kõigist vaadeldud kaubagruppidest oma tipptaset suutnud enim hoida toidukaubad ja kosmeetika, neis kaubagruppides on e-ostjate osakaal vastavalt 14 protsenti ja 45 protsenti, mis moodustab 80 protsenti tipptasemest,“ kommenteeris Kantar Emori ostukäitumise uuringuekspert Kersten Jõgi.
Enim on e-ostjaid kaotanud jalatsid, rõivad ja remondikaubad, mis on säilitanud ligi 40 protsenti kevadisest e-ostmise tipptasemest.
Kui veel maikuu uuringulaines ületas e-ostjate osakaal 50 protsendi piiri kuues kategoorias 13 vaadeldavast kaubagrupist ning tippajal isegi üheksas kategoorias, siis tänaseks on selliseid kaubagruppe järele jäänud vaid üks – elektroonika.
E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 15.-21. juulini ja selles osales 1024 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.
Juhtekspert, Kantar Emor
Rööprähklemine on mõnevõrra muutunud uueks normaalsuseks kõigis vanusegruppides – ca 3,5 tundi veedab keskmine eestlane mitme meediakanali seltsis korraga, ta vaatab diivanil telerit, toimetades samal ajal tahvelarvutis või klõpsides oma sülearvutis samaaegselt uudisteportaali ja sotsiaalmeedia vahel. Z-generatsiooni päevast moodustab see koguni 7 tundi ja 50 minutit!