Internetiostjate osakaal on langenud aasta alguse tasemele
11.08.2021
11.08.2021
Viimastel kuudel valitsenud langustrend internetist ostmisel on jätkunud, olles tagasi aasta alguse tasemel, selgub Kantar Emori värskest e-kaubanduse trendiuuringust.
Kõrgeim oli e-ostjate osakaal aprillikuu uuringus, mil viimase kuu jooksul oli internetist kaupu ostnud 65 protsenti Eesti elanikest. Kaubanduskeskuste avamise järel on e-ostmise aktiivsus kuust kuusse langenud, küündides juulikuus 49 protsendi tasemele.
„Võrreldes kevadise tippajaga on kõigist vaadeldud kaubagruppidest oma tipptaset suutnud enim hoida toidukaubad ja kosmeetika, neis kaubagruppides on e-ostjate osakaal vastavalt 14 protsenti ja 45 protsenti, mis moodustab 80 protsenti tipptasemest,“ kommenteeris Kantar Emori ostukäitumise uuringuekspert Kersten Jõgi.
Enim on e-ostjaid kaotanud jalatsid, rõivad ja remondikaubad, mis on säilitanud ligi 40 protsenti kevadisest e-ostmise tipptasemest.
Kui veel maikuu uuringulaines ületas e-ostjate osakaal 50 protsendi piiri kuues kategoorias 13 vaadeldavast kaubagrupist ning tippajal isegi üheksas kategoorias, siis tänaseks on selliseid kaubagruppe järele jäänud vaid üks – elektroonika.
E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 15.-21. juulini ja selles osales 1024 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.