Meeldivaim bränd Eestis on jätkuvalt Kalev

14.02.2013

Meeldivaim bränd Eestis on ülekaalukalt, nagu ka eelnevatel aastatel, Kalev, millele järgneb teisena Maxima ja kolmandal kohal on Tere – nii selgus TNS Emori brändide edetabeli uuringust.

Kaheteistkümne hulka mahtusid (tähestikulises järjekorras) veel: A. Le Coq, ETV, Google, Leibur, Rakvere (LK), Selver, Skype, Swedbank ja Tele2.

Kalev on olnud kindlalt liidrikohal alates 2009. aastast, mil teostati esimene uuring sarnasel meetodil. Viimase nelja aasta jooksul on märgatava tõusu läbi teinud Maxima ja Tere, mis näiteks 2009. aastal olid alles vastavalt 17. ja 23. kohal. Tere ja Maxima brändi on ka viimaste aastate jooksul aktiivselt reklaamikampaaniatega toetatud. Esikolmiku lähedale on tõusnud ka tehnoloogia brändid, nagu Google ja Skype, mis 2009. aastal esimese 25 hulka ei sattunud. Samas on käesoleva aasta uuringu 25 esimese hulgast välja kukkunud Nokia, mis 2009. aastal oli meeldivuse edetabelis kõrgel, teisel kohal.
Edetabeli meeldivaimate brändide seas on enam toiduainetööstuse, kaubanduse ja meedia ning meelelahutusvaldkonna esindajaid.

Brändide edetabeli uuringu metoodikast

Brändide edetabeli uuringu eesmärk on reastada erinevate valdkondade brändid üldise meeldivuse alusel. Selgitamaks välja populaarseimad brändid, palusime vastajal etteantud nimekirja kasutades valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat brändi – valik tuli teha 150 nimetuse ja logo seast (valik toimus mitmeetapiliselt). Brändide nimekirja aluseks on TNS Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringu alguses kaardistati meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et hiljem oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat brändide nimekirja.

Uuringus osales 2013. aasta jaanuaris 1007 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.

Aivar Voog

Aivar Voog

Kantar Emori uuringuekspert

+372 626 8538