Automaksu toetavad kõige enam valitsuskoalitsiooni erakondade valijad
23.08.2023
23.08.2023
Iga neljas inimene vastas, et toetab kas täielikult või pigem toetab automaksu, 70% inimestest märkis, et pigem ei toeta või ei toeta üldse. Vastajate seas oli 5% ka neid, kes ei osanud vastata.
Kõige enam (59%) on toetajaid Reformierakonna valijate seas, seal hulgas iga kümnes vastas, et toetab seda ideed täielikult. Sotsiaaldemokratliku Erakonna toetajate seas toetab ideed napilt üle poole (53%) inimestest ning nende seas on kõige enam (21%) neid, kes toetavad ideed täielikult. Eesti 200 valijate seas on toetus juba selgelt alla poole (38%). Riigikogus esindatud erakondadest on toetus automaksule kõige madalam Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna valijate seas, moodustades vaid 4%. Isamaa Erakonna valijate seas on toetajaid 5% ja Keskerakonna valijate seas 7%.
Auto on olemas 78%-l vastajatest ning autoomanike seas on enam neid, kes on automaksu kehtestamise vastu. Sealjuures ühe auto omanikest on vastu 73% inimesi, kahe või enama auto omanikest 79%.
Põhimõttelisi toetajaid, kes vastasid „toetan täielikult“, on kõige enam (16%) noorimas vanusegrupis (15-24). Nii selles kui ka vanusegrupis 25-34 on toetajate osakaal kokku 36%. Toetajaid on keskmisest enam ka kõrgharidusega inimeste ja Tallinna elanike seas.
Kantar Emor viis uuringu läbi perioodil 10.-16. august. Kokku osales veebi teel tehtud uuringus 1152 Eesti elanikku vanuses 15-84 aastat.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.