Mis teeb reklaami suurepäraseks?

28.04.2023

Kantari Creative Effectiveness Awards toob esile kõige loovamad ja tõhusamad reklaamid ning paljastab, mis teeb need nii eriliseks.

Edukate kampaaniate võti on õppimine kogu loomeprotsessi jooksul. Rahvusvahelises Kantaris lasime tarbijatel vaadata sisu, mis on loodud üle maailma – kokku 13 000 digi-, sotsiaalmeedia-, TV-, trüki- ja välimeedia reklaami.

Vaata näiteks, mis olid kolm parimat digi- ja sotsiaalmeedia reklaami

1. Cadbury Dairy Milk (Kanada)

2. Twinings (Tšiili)

3. Heineken 0.0(Holland)

Kolm parimat TV reklaami

1. KFC Heritage (Prantsusmaa)

2. Tennent Lager (Suurbritannia)

3. Bosch (Hispaania)

Soovitused reklaami tegijatele:
  • pane paika selged turunduseesmärgid;
  • ole eristuv ja tähenduslikult erinev;
  • tekita emotsiooni;
  • ole oma kliendile lähedal;
  • ole kursis valdkonnaga, mis ei lõpeta iial arenemist.
5 trendi loovtöös

1.     Teiste maailmade loomine
Viimaste aastate jätkuvad kriisid ja väljakutsed on pannud otsima teisi reaalsusi, et sellest kõigest korrakski põgeneda. Osa reklaame keskenduvad nostalgiale, teised vaatavad tulevikustsenaariumitesse. Näitena võib tuua Pariisi Disneylandi reklaami.

2.     Puuduta hinge
Emotsioonid mängivad reklaamide meeldejäävaks muutmisel suurt rolli. Mida emotsionaalsemalt laetud on sündmus, seda tõenäolisemalt inimesed seda mäletavad. Võitjate hulgas on palju näiteid südamlikust loojutustamisest. Muusikat kasutati sageli võimsa vahendina emotsionaalse sideme loomiseks. Tänavune telereklaamide võitja KFC Héritage on selle suurepäraseks näiteks.

3.     Keerulistel aegadel vajame lihtsust
Tehnoloogia ja teabe ülekülluse maailmas on oluline muuta elu lihtsaks. Selle aasta võitjate seas on esil selged ja lihtsad sõnumid. Facebooki reklaamidest võitis Lurpak, mille reklaam toob väga lühikese ajaga välja jõulude emotsionaalse ja nostalgilise tunde.

4. Parem maailm: kuidas reklaam võtab vastutuse
Paljud meie tänavused võitjad jätkavad tööd parema maailma nimel. Erinevused, mida sel aastal näeme, hõlmavad ehedaid, brändiga seotud sõnumeid, mis on edastatud tugeva positiivsusega. AWSi „Kui ma kasvan üles” kujutab vanemat inimest sotsiaalselt elavana ja näitab, kuidas ta kasutab kaasaegset tehnoloogiat. Kahjuks on üle 65-aastaste inimeste kasutamine reklaamides šokeerivalt vähe levinud: vaid 5% reklaamidest näeme neid.

5. Pane nad naerma, nali on tagasi!
Kui varasemalt oli huumori kasutamine langustrendis, siis nüüd on näha väikest pööret. Meie võidureklaamides oli valdav huumor, mis pakub kerget leevendust, aidates inimestel oma mured unustada. Isegi keerulisemaid teemasid saab humoorikal viisil käsitleda. Heineken 0.0 reklaam „Kui sõidad, ära joo kunagi“ leiab humoorika viisi, et tuletada meile meelde turvalist liiklemist.

Kokkuvõttes on reklaamil suurem roll kui lihtsalt inimeste teavitamine saadaolevatest toodetest ja teenustest. Reklaam peab olema nutikalt läbimõeldud, kuid samas ka lihtne ja konkurentidest eristuv. Tarbijate kiire ja tõhus tagasiside teie reklaamile on võtmetähtsusega.

Allikas: Kantar