Valimiseelse uuringu ja kohalike valimiste tulemuste võrdlus
17.10.2017
17.10.2017
Kantar Emori valimiseelse uuringu tulemused, mis avaldati meie kodulehel ja Postimehes, on kogu Eestis väga lähedased tegelikele tulemustele, erinevused on statistilise vea piirides. Keskerakonna oodatust väiksema osakaalu põhjuseks kogu Eestis oli valijate keskmisest väiksem hääletamisaktiivsus selle erakonna valijate põhilistes asukohtades nagu Ida-Virumaa ja Lasnamäe piirkond Tallinnas.
Kogu Eesti | Emori viimase kohalike valimiste eelse uuringu tulemused | Tegelikud tulemused, valimised.ee | Erinevus |
Keskerakond | 30,6 | 27,3 | 3,3 |
Reformierakond | 17,4 | 19,5 | -2,1 |
SDE | 10,7 | 10,3 | 0,4 |
IRL | 6,7 | 8,0 | -1,3 |
EKRE | 6,7 | 6,7 | 0,0 |
valimisliidud | 26,6 | 26,8 | -0,2 |
Muud | 1,4 | 1,4 | 0,0 |
Tallinnas olid kahe erakonna tulemused oodatust mõnevõrra erinevad. Reformierakond esines oluliselt paremini kui eelnev uuring lubanuks eeldada. Tallinnas sai Reformierakond ca 5% hääli rohkem ja SDE 3,5% vähem kui uuring võimaldas prognoosida. Ülejäänud tulemuste erinevused jäid kuni 2% piiridesse ning seda võib pidada vea piiriks. Reformierakonna tulemust mõjutas nähtavasti Taavi Rõivasega seotud skandaal, mis lahvatas neljapäeval (12.10) ehk vahetult pärast viimast uuringut. See sündmus leidis meedias laialdast kajastamist ning selle üle arutleti aktiivselt sotsiaalmeedias ning mujalgi. Võib arvata, et see tekitas Reformierakonna ja muu (eelkõige SDE) vahel kõhklejates lisaimpulsi valida just see erakond. Midagi samalaadset oli ka 2012. a suvel vahetult pärast Reformierakonna rahastamisskandaali lahvatamist, kui selle erakonna reiting vastupidiselt ootustele hakkas kasvama ning langus toimus alles sügisel.
Tallinn | Emori viimase kohalike valimiste eelse uuringu tulemused | Tegelikud tulemused, valimised.ee | Erinevus |
Keskerakond | 44,3 | 44,4 | -0,1 |
Reformierakond | 15,3 | 20,5 | -5,2 |
SDE | 14,5 | 11,0 | 3,5 |
EKRE | 5,3 | 7,0 | -1,7 |
IRL | 7,6 | 6,6 | 1,0 |
Savisaare VL ja Tegus Tallinn | 5,2 | 4,5 | 0,7 |
Rohelised | 3,4 | 2,4 | 1,0 |
Vaba tallinna kodanik | 3,3 | 2,6 | 0,7 |
Muu | 1,1 | 1,0 | 0,1 |
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.