E-poodidest ostetakse kõige enam elektroonikat ja kosmeetikat
25.08.2023
25.08.2023
Juulikuus tegi iga teine elektroonika (53%) ja kosmeetika (50%) ostja oma ostu e-poest. Elektroonika ostjate puhul oli suurem e-poest ostjate osakaal 35-49-aastaste (65%) ja 65-74-aastaste (61%) seas, kosmeetika puhul aga 25-34-aastaste seas (63%). Ka kodutehnika (46%), raamatute (45%) ja parfümeeria (40%) puhul teeb märkimisväärne osa ostjatest oma ostu just e-poest. Kõige vähem ostetakse e-poest toidukaupu (12% toidukaupade ostjatest) ja ravimeid (13% ravimite ostjatest).
Juulis ütles iga teine (52%) inimene, et on viimase kuu jooksul veebist kaupu ostnud. „See on küllaltki stabiilne osakaal. Vaadates viimast aastat, siis jõulukinkide ostmise ajal on e-poest ostjate osakaal olnud kõrgeim,“ rääkis uuringuspetsialist Raul Allas. „Spordikaupu ning sisustuskaupa ja mööblit eelistavad inimesed aina rohkem osta poest kohapealt, seal on aastaga olnud suurim langus e-kaubandusest ostjate osakaalus,“ lisas Allas.
E-kaubanduse seires küsitakse inimestelt, kui paljud olid vastavat tootegruppi sel kuul ostnud ja kas nad tegid selle ostu e-poes või poes kohapeal.
Kantar Emor viib e-kaubanduse uuringut läbi alates 2020. aastast. Juulis läbi viidud uuringus osales 1022 inimest vanuses 15-74. E-kauplejad ja teised huvilised saavad lisa uurida raul.allas@kantar.com
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.