Eesti inimeste lemmiktoidubrändide pingereas astuvad Kalevile kandadele liha- ja piimabrändid
21.06.2023
21.06.2023
Eeskätt on Kalevil kannul lihabränd Maks&Moorits, mis meeste seas on tõusnud lemmikbrändiks, kuid Kalevi edu on kahanemas ka teiste armastatud toidubrändide ees nagu sulatatud juust Merevaik, lihabränd Rakvere ning piimabrändid Alma ja Farmi.
Kantar Emori uuringueksperdi Katrin Männaste sõnul võib siin oma rolli mängida Kalevi julge muudatus pakendites, samas on keskealiste ja vanemate tarbijate seas Kalevi meeldivus tasapisi langenud läbi uuringuaja ehk seitsme aasta. „Üldiselt aga kõige meeldivamate toidubrändide seas aastatagusega võrreldes uustulnukaid ei ole ning Eesti inimesed hindavad toiduvaldkonnas jätkuvalt kohaliku taustaga, eeskätt siinsele turule-tarbijale suunatud ja läbi aastate harjumuspäraseks saanud brände,“ lisas Männaste. Tooterühmade lõikes mahub veerandsaja meeldivaima toidubrändi sekka enim piima-, liha-, teraviljatoodete omi. Rahvusvahelisema haardega brändid jõuavad meeldivamate sekka pigem mitte-eestlaste kõrgema eelistuse toel.
Brändieelistus erineb jätkuvalt vanuse ja soo lõikes ‒ kui noorimas tarbijasegmendis (15–24-aastased) on edetabeli tipus rohkesti maiustuste, snäkkide ning jookide brände, siis keskealised ja vanemad tarbijad väärtustavad Kalevi kõrval pigem põhitoiduainete ehk liha-, piima- ning teraviljatoodete brände. Meeste lemmikute seas on naistega võrreldes enam joogibrände, samuti püsib tugevam lihabrändide positsioon. Piimatoodete ning teravilja-, pagari- ning kondiitritoodete brändid kalduvad olema ennekõike naiste lemmikud.
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.