Eesti meediareklaamiturg kasvas aastaga 2,5 protsenti
14.07.2020
14.07.2020
Eesti meediareklaamituru kogumaht koos otsepostiga oli 2019. aastal ligi 107 miljonit eurot, kasvades eelmise aastaga võrreldes 2,5 protsenti, selgus Kantar Emori reklaamipanuste uuringust AdEx.
Kiireimat kasvu näitasid interneti- ja välimeedia reklaamimahud, pisikest langust näitasid paberajalehed ja raadio.
Reklaamituru osakaalu* poolest suurima osa – veidi üle 27 protsendi – ampsas endale sarnaselt eelnevate aastatega televisioon, teenides 26,42 miljonit eurot. Internetireklaami osakaal kogumahust oli 23 protsenti ning maht 22,44 miljonit eurot, välireklaamil 17,5 protsenti ja veidi üle 17 miljoni euro.
Reklaam paberajalehtedes moodustas koguturust 16,6 protsenti ning teenis üle 16 miljoni euro. Ajakirjade osakaaluks kujunes 4,4 protsenti ning mahuks 4,29 miljonit eurot.
Raadioreklaami mahte tabas väike langus (aasta varasema 9-protsendise kasvu järel), raadioreklaami maht moodustas möödunud aastal koguturust 10,5 protsenti ning teenis veidi üle 11 miljoni euro.
*Turuosad on toodud ilma otsepostita.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.