Kas brändid kohandavad end naiste vajadustele vastavalt?

08.03.2023

Naistepäeval arutleb rahvusvaheline Kantar, kuidas brändid saaksid paremini vastata poole rahvastiku vajadustele. Kuigi tehnoloogiline areng maailmas on olnud pöörane, tuleb endiselt n-ö järele aidata võrdõiguslikkuse ja naiste võimestamise poolt.

Üks näide lõhest on see, kuidas osa brände on lähenenud stereotüüpselt ja kasutanud naistele mõeldud toodete puhul lihtsalt roosaga ületõmbamist (#pinkification) ehk vastavaid visuaale, värve ja keelt.

ÜRO säästva arengu eesmärkidest näeme, et viimastel kümnenditel on olnud selge edasiminek eesmärkide täitmisel, kuid me ei ole praeguse tempoga võimelised 2030. aastaks seatud eesmärke täitma. Praeguse tempo juures läheks veel 40 aastat, et naised ja mehed oleksid parlamentides võrdselt esindatud.

Rahvusvahelisel naistepäeval pöörame tähelepanu võrdsusele, see tähendab kõigi kaasatust. Kuidas saaksid brändid pakkuda naistele sobivaid lahendusi?

1.     Jõua teadmisest tunnetamiseni

Et paremini mõista naiste vajadusi, peaks vaatama kaugemale demograafiast ja elustiilist ning võtma arvesse ka olulisi verstaposte naiste elus. Näiteks puberteet, rasedus, vanemlus, karjääripaus, menopaus – need kõik mõjutavad naisi, tuues endaga kaasa ka teatud valu. Sotsiaalsed normid tihti nõuavad, et me aktsepteeriksime seda valu ega ütleks asju välja.

Osa brände on eeskujuks inimeste n-ö tunnetamisel. Näiteks Adidas vaatas murettekitavat statistikat, mille kohaselt iga neljas tüdruk jääb puberteedieas spordist kõrvale, peljates menstruatsiooni ajal leket. Spordirõivaste tootja reageeris sellele infole ja tuli välja TechFit tehnoloogiaga, mis hoiab lekked ära. Lisaks keskendusid nad oma “Reimagine Sport” kampaanias naiste võimestamisele spordi kaudu.

2.     Kasuta kaasavat disaini

Kantari üleilmse uuringu kohaselt leiab 51% inimestest, et ettevõtted peaksid pakkuma rohkem tooteid, mis vastavad marginaliseeritud ühiskonnagruppide vajadustele. Kaasav disain arvestab võimalikult paljude vajadustega.

Luues tooteid ja teenuseid naistele, tasub seda teha koos naistega. L’Oreal on üks kaubamärkidest, mis keskendub oma toodetes kaasatusele. Ladina-Ameerika turu jaoks tulid nad välja päiksekaitsetoodetega, mis keskenduvad sealsete naiste nahale. Keskendumine erinevatele nahatüüpidele mõeldud tootevalikule on seotud põhitõega, et päikese UV-kiirgus mõjutab kõiki nahatüüpe, olenemata nende värvist. Ka nende True Match sari keskendub väga erinevatele nahatoonidele ja juuksetüüpidele ning -tekstuuridele.

3.     Ole julge. Murra status quo.

Mooncupi korduvkasutatav menstruaalanum loodi 2002 ja see oli esimene selline toode Suurbritannia turul. See pakub tarbijatele jätkusuutlikumat lähenemist alternatiivina rohkele prügile, mis tekib hügieenisidemete ja tampoonide tarbimisel. Menstruatsioonitoodete kulukus ja jätkusuutlikkus on kaks teemat, millega Mooncup tegeles, murdes sellega status quo senisel turul.

4.     Loo mugav teekond

Kantari Winning With Women 2021 raport tõi välja, et naistel on vähem enesekindlust pikaajaliste rahaasjadega tegelemisel. Kolmandik naisi (versus neljandik mehi) vastas, et nad ei investeeri, sest nad ei tea sellest teemast piisavalt. See peegeldab naiste väiksemat kindlust ja kogemuste vähesust. Naised ei kasuta meestega samal määral ka uusi finantstehnoloogiaid. Näiteks Ellevest tuli välja robotnõustajaga, keskendudes just naiste rahalistele eesmärkidele ja vajadustele ning luues neile mugava rahatarkuse teekonna.

5. Investeeri tähenduslikesse andmetesse

Kasuta andmeid, mis annavad sulle erinevaid vaatenurki. Alusta põhitõdede selgekstegemisest, kasutades kaasavaid kogukonnapaneele. Testi ja viimistle neid lahendusi, mida tahad oma sihtrühmadeni tuua ja tee seda selle sama sihtrühma peal. Hiljem jälgi, kuidas toode n-ö lendu läks ja kasuta saadud teavet pikaajalise edu tagamiseks.

Mis edasi? Kui inimeste vajadusi ja teekondi toodete uuendamisel päriselt arvestatakse, saab oodata edu. Tee toodete ja teenuste innovatsioonist õppimisteekond, mille keskmes on inimesed, nende vajadused ja elu verstapostid.

Allikas: Kantar