Miks teha paneeluuring?
01.06.2023
01.06.2023
Paneeluuring on üks turu-uuringu liik, mida kasutatakse tarbijate arvamuste ja käitumise mõistmiseks ning nägemaks, kuidas need muutuvad aja jooksul. Paneeluuringu puhul vastab püsivastajaskond teatud aja jooksul korduvalt sarnasel teemal küsitlusele. Näiteks võib ettevõte soovida teada, kuidas tal on õnnestunud oma klienditeenindust parandada või kuidas tarbijad hindavad teatud toote või teenuse hinnastamist.
Oletame, et ettevõte soovib hinnata kliendi rahulolu uue pesumasinaga. Selleks võib kliendile saata küsitluse peatselt pärast masina ostu. Samas ei saa sealt väga head infot, sest inimene on selleks ajaks masinat kasutanud alles väga vähe. Teine variant on moodustada paneel ja saata neile mitu küsitlust teatud aja jooksul. Võib-olla alguses oli klient masinaga väga rahul, aga kolme kuu pärast tekkisid probleemid. Nii saabki vaadata pikema aja jooksul kliendi tagasisidet.
Näiteks võib ettevõte paneeluuringuga soovida teada, kui palju oleksid tarbijad valmis teatud toote või teenuse eest maksma. Aja jooksul võib inimeste valmidus muutuda ning ettevõte saab siis hinnas vastavad korrektuurid teha.
Paneeluuringu läbiviimiseks tuleks määratleda, kelle hoiakuid täpsemalt soovid uurida. Kellele ma kavatsen oma tooteid või teenuseid müüa? Kes vajaksid mu tooteid või teenuseid kõige rohkem? Kes ostaks kõige vähetõenäolisemalt minu ettevõttelt? Need küsimused aitavad sihtgruppi määratleda. Näiteks võivad sihtgrupiks olla noored või võib-olla on toode suunatud hoopis 55+aastasele sihtgrupile.
Edasi tuleb paika panna, millal uuring välja saadetakse ning kui pika aja jooksul ja kui tihedalt seda korratakse. Samuti tuleb vaadata, kui kaua uuringu täitmine aega võtab. Parim oleks, kui läheb alla 10 minuti. Kasutada tuleks selgesti arusaadavat sõnastust, konkreetseid küsimusi. Vältida tuleb segadusseajavaid sõnastusi, akronüüme, liiga spetsiifilist sõnavara. Kindlasti tuleks küsimustikku eelnevalt testida. Muidugi tuleb leida vastajad, kes oleksid valmis vastama teatud aja jooksul mitmele samateemalisele küsitlusele. Siin on kõige lihtsam kasutada uuringuettevõtte abi. Näiteks Kantaril on üle maailma kokku 170 miljonit inimest paneelides. Lõpuks on aeg nii kaugel, et saab uuringu välja saata ning kui andmed on ükskord olemas, saab neid hakata analüüsima. Saadud vastused annavad head infot ka selle kohta, mida järgmine kord küsida.
Allikas: Kantar
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.