Tutvu Kantari värske raportiga moemaailma trendidest

29.02.2024

Otsinguandmed annavad põneva sissevaate moemaailma suundumustesse ning julgustavad moebrände vaatama kaugemale ilmselgest. Rahvusvahelise Kantari värskes artiklis esilekerkivate suundumuste kohta keskendutakse moemaailma tulevikule. Selle aluseks on 2,5 miljardit Google’i otsingut kogu maailmast perioodil 2018-2023. Välja paistab tarbijate uue põlvkonna ainulaadne hääl, kes järk-järgult asuvad moemaastikku muutma.

Kolm põhilist tarbija vajadust, mis mõjutavad narratiive moes:

  • tervis: otsitakse suuremat läbipaistvust ja tuge oma tervise ja heaoluga seotud eesmärkide saavutamisel;
  • kaasatus olenemata inimese suurusest, etnilisest kuuluvusest, soost ja seksuaalsest orientatsioonist;
  • keskkond: kasvav teadlikkus eetilisest moest ja moetööstuse jalajäljest meie planeedile.

Need kolm vajadust kajastuvad viies peamises suundumuses:

  •  tervisliku moe poole pürgimine heaolu toetamiseks. Pööratakse tähelepanu kemikaalidele ja võitlusele selliste tekstiilide vastu, mis on tervisele kahjulikud;
  •  tagasihoidlik mood, mis murrab stereotüüpidest läbi ja innustab mitmekesisusele. Riietumine kui võimestamine, eneseväljendus ja kaasatus;
  • jätkusuutlike materjalide esiletõstmine moemaailmas: näiteks on tarbijad hakanud kehvemini suhtuma kunstnahka, mis ei ole biolagunev ja eraldab tootmisel keskkonda kahjulikke kemikaale. Huvi on kasvanud taimse päritoluga kunstnaha vastu, mida soovitakse kasutada alternatiivina loomanahale. Jätkusuutlikke materjale puudutavate teemade puhul on selgelt kasvanud Google’i otsingud järgmistel teemadel: meriinovill, bambustekstiil, ämblikusiid, menstruatsiooni aluspesu, tekstiili ümbertöötlemine ja lüotsell. 
  • teise ringi riiete ostmine: tarbijad soovivad säästa ning teise ringi asjade ostmine on väga levinud. See võiks brände innustada panustama teise ringi toodete müüki, luues näiteks spetsiaalsed alambrändid kasutatud esemete kohta.
  • moetööstuse uuendamine uute tehnoloogiate abil.

Raporti saad endale tasuta alla laadida siin.

Allikas: Kantar 

Loe ka:
– Tutvu Kantari värske ilutoodete tarbimise raportiga