Vaata valimisuuringute tulemusi
05.03.2023
05.03.2023
Kantar Emor on läbi aastate teinud valimisuuringuid, viimase 13 aasta tulemused on nähtavad meie kodulehel. Eesti Rahvusringhäälingu tellimusel tegi Kantar Emor tänavu vahetult enne valimisi iganädalase uuringu. Sestap on jaanuari tulemused näha kolme küsitlusperioodi keskmisena ja veebruari tulemused nelja küsitlusperioodi keskmisena. Jaanuaris küsitleti kokku 4916 ja veebruaris 6278 valimisealist kodanikku vanuses 18-84 aastat.
Viimases, sel nädal läbi viidud uuringus kogus Reformierakond 30,3 protsenti toetust (veapiir ± 2,2 protsenti), Keskerakond 15,7 protsenti (± 1,8), Eesti 200 15,1 protsenti ( ± 1,8), EKRE 13,6 protsenti (± 1,7), Sotsiaaldemokraatlik Erakond 11,4 protsenti (± 1,6) ja Isamaa 7,1 protsenti (± 1,3). Valimiskünnise alla jäid Parempoolsed 2,3 (± 0,7) ja Rohelised 1,7 protsendiga (± 0,6). Tegemist oli kandidaatide nimedega küsitlusega, kus Kantar Emor andis igas valimisringkonnas vastajatele ette erakondade kolm esimest kandidaati, kellest vastaja valis välja ühe.
Kantar Emor korraldas viimase valimisuuringu 28. veebruarist kuni 2. märtsini ja sellele vastas 1613 valimisealist kodanikku vanuses 18–84 aastat. Kolmandik vastajatest vastas telefoni teel ja kaks kolmandikku veebis. Sellise valimi juures hindab Kantar Emor maksimaalseks võimalikuks veaks ± 2,4 protsenti. Tulemuste esitlemisel eemaldas Kantas Emor “ei oska öelda” vastajad, mis muudab erakondade reitinguprotsendid võrreldavaks riigikogu valimiste tulemustega. Viiendik vastajatest märkis viimase nädala küsitluses, et ei oska eelistust öelda.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.