82% eestimaalastest toetab Ukraina sõjapõgenike vastuvõtmist Eestisse
17.03.2022
17.03.2022
Kantar Emori poolt märtsi keskel läbi viidud uuring näitab, et Eesti elanikkond toetab ülekaalukalt nii Ukraina valitsuse rahalist toetamist kui ka Ukraina sõjapõgenike vastuvõtmist.
Ukraina sõjapõgenike vastuvõtmist toetab 82% eestimaalastest, vastu on 14% inimestest. Põgenike vastuvõtmise poolt on tervelt 93% eestlastest, muust rahvusest inimeste seas on toetus vastuvõtmisele madalam — 60%.
Kõrge on toetus ka Ukraina valitsuse aitamisele rahalise abi ning relvastuse näol — seda toetab 72% inimestest. Muust rahvusest elanikud aga toetavad sellist abi tunduvalt vähem, 34% toetab Ukraina valitsuse rahalist ning 29% relvastusega abistamist.
Kantar Emori uuringueksperdi Anna Karolini sõnul peegeldavad uuringutulemused eestimaalaste tugevat solidaarsustunnet ukrainlastega. „Nagu näeb heldest annetuskäitumisest, on eestimaalased valmis Ukraina sõjapõgenikke üle Eesti vastu võtma ning peavad õigeks ka Ukraina valitsuse toetamist nii rahalise abi kui ka relvastusega. Toetus on kõikides ühiskonnagruppides peale rahvuse üldjoontes sarnane, põgenike vastuvõtmist toetavad teistest veidi enam vanemas eas, üle 75-aastased inimesed,“ kommenteeris Karolin.
„Muust rahvusest inimeste reaktsioon on vastuolulisem, kuigi põgenike vastuvõtmist toetab üle poole muust rahvusest elanikke. Muu toetuse koha pealt ei soovita aga sõjas kindlat poolt võtta ja eks ka Eestis elavate erinevate rahvusgruppide seas võivad seisukohad omakorda veel erineda,“ selgitas Karolin.
Märtsikuises küsitluslaines (10.–16.03.2022) osales 1282 Eesti elanikku vanuses 15–84 eluaastat.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.