Balti riikide elanike lemmikbrändide esiviisik on Google, YouTube, Swedbank, Maxima ja Facebook

12.08.2021

Kantar Emori tänavune uuring kõigis kolmes Balti riigis näitab, et Eesti, Läti ja Leedu elanike kõige lemmikumate brändide esiviisikusse kuuluvad Google, YouTube, Swedbank, Maxima ja Facebook.

Viimati viidi lemmikbrändide uuring Balti riikides läbi kaks aastat tagasi ning siis moodustasid esiviisiku samad brändid, küll aga väikese erinevusega omavahelises järjestuses.

Meeldivuse tippu on kahe aasta taguselt neljandalt positsioonilt tõusnud Google, mis on positsiooni parandanud kõigis kolmes riigis. Möödunud korral liider olnud Maxima on vahetanud Google’iga kohad ning taandunud neljandaks, seda eeskätt languse tõttu Eestis, kus bränd jääb tipust üsna kaugele. Väike tagasiminek on toimunud ka koduturul Leedus.

YouTube, Swedbank ning Facebook on hoidnud Balti tervikvaates stabiilset positsiooni, olles vastavalt teine, kolmas ning viies.

Tänavuste meeldivaimate brändide esikolmik ‒ Google, YouTube, Swedbank ‒ mahub kümne atraktiivsema brändi hulka ka igas riigis eraldi.

Valdkondadest saadab kõigis kolmes riigis jätkuvalt suurim edu digibrände ning jaekaubandust. Brändide päritolu ja rahvusvahelist levikut arvestades eristub Eesti endiselt sellega, et kohalike juurtega, esmajoones koduturule suunatud brände jõuab siin esikümnesse enam ‒ lisaks läbi aastate meeldivaimate brändide seas püsinud Kalevile ning Selverile on viimastel aastatel lemmikute hulka jõudnud ka pangabränd LHV.

Nii Eestis kui ka Leedus mahub esikümnesse kohaliku rahvusliku meedia katusbränd ‒ vastavalt ERR ning LRT.

Lätis on varasemalt kolmandalt kohalt liidripositsioonile tõusnud jaebränd Maxima, teisel kohal püsib Swedbank ning kolmandaks on 2019. aasta 9. positsioonilt kerkinud Apple.

Leedus on liidrikohale tõusnud Google, seda eeskätt atraktiivse kasvu tõttu ka vanemaealiste inimeste hulgas. Tugeval positsioonil jätkab jaekett LIDL, tõustes varasemast jaekaubanduse lipulaevast Maximast ettepoole. Kolmas on YouTube, mis seljatas varasema edetabeliliidri Facebooki.

Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks palusime vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha ca 160–180 nimetuse ja logo seast. Uuring viidi läbi Eesti, Läti ja Leedu 15–74-aastase elanikkonna seas. Valimi suuruseks oli vähemalt 1000 inimest riigi kohta. Küsitlus toimus 2021. aasta maikuus.

Katrin Männaste

Katrin Männaste

Kantar Emori uuringuekspert

+372 626 8539