Eesti elanike lemmikbrändid on Kalev, Google ja Youtube
03.03.2016
03.03.2016
TNS Emori tänavu jaanuaris läbi viidud uuringust selgub, et Eesti inimestele enim meeldivate brändide edetabelit juhivad võrdse tulemusega Kalev, Google ning Youtube. Esikümnesse mahtusid veel (tähestikulises järjekorras) ETV, Facebook, Gmail, Maxima, Skype, Swedbank ja Telia.
„Kõige meeldivamaks brändiks valitud Kalev on seda edetabelit juhtinud alates 2009. aastast, mil TNS Emor viis läbi esimese sarnasel metoodikal põhineva uuringu,“ märkis TNS Emori uuringuspetsialist Claudia Meriküla. „Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad aga sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam tehnoloogiakaubamärke. Nii leiame Kalevi kõrvalt Google’i ning eelmise aastaga võrreldes suurima tõusu läbi teinud Youtube´i.“
„Internetitehnoloogia brändide positsiooni paranemist kinnitab ka Facebook´i esikümnesse jõudmine,“ ütles uuringuspetsialist Claudia Meriküla. „Võrreldes eelmise aastaga on veidi langenud telekommunikatsiooni, panganduse ja infrastruktuuri kaubamärkide keskmine meeldivus. Suurimaks üllatajaks on aga uue kaubamärgina esikümnesse valitud Telia, mille logo sarnasus eelkäijate omaga (EMT ja Elion) aitas kaasa ettevõtte maine sujuvale ülekandumisele.“
Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks paluti vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 149 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on TNS Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringu alguses kaardistati meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et hiljem oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat nimekirja. Uuringus osales 1423 Eesti elanikku vanuses 15–65 aastat.
Valdkondade lõikes on meeldivaimad brändid vastajate hinnangul järgmised:
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.