Inimeste kavatsus kinnisvaratehinguid teha on langustrendis
10.04.2024
10.04.2024
Üürile võtmiseks kavatseb omale lähema kolme aasta jooksul kinnisvara otsida 8% elanikest. Kinnisvaraga ei plaani mingeid tehinguid lähema kolme aasta jooksul teha 82% elanikest (mullu 73%). „Vaadates erinevate tehingute kaupa, on kavatsus kinnisvaratehinguid teha võrreldes mullusega vähenenud kuni kolmandiku võrra. See viitab teatud ettevaatlikkusele,“ rääkis Kantar Emori uuringuspetsialist Anastassia Lesment. „Mehed on jätkuvalt naistest aktiivsemad nii kinnisvara ostmise kui ka üürile andmise planeerimises. Üüriturul on jätkuvalt aktiivseim kõige noorem sihtgrupp ehk 15-24-aastased, kes vajab üüripinda tihti seoses õpingutega või lihtsalt vanematest lahkukolimisega,“ lisas Lesment.
Kinnisvarabüroodest on Eesti elanike seas tuntuimad Uus Maa, Arco Vara ja Pindi Kinnisvara. Peamisteks teguriteks, mille alusel kinnisvarabürood valida, peab iga teine sõprade ja tuttavate soovitusi ning teenuse hinda. Olulisena märgiti ka kinnisvarabüroo usaldusväärsust.
Kantar Emor viis kinnisvaraturu ja -büroode uuringu läbi veebis perioodil 14. – 21. märts. Kokku osales uuringus 1206 Eesti elanikku vanuses 15-84 aastat. Uuringus vaadati veel, millist eelarvet kinnisvara ostmiseks või üürimiseks planeeritakse ning millises piirkonnas seda teha soovitakse. Samuti uuriti kinnisvarabüroode üldist tuntust ja kuvandit ning kokkupuudet nendega.Uuendusena lisandusid sel aastal küsimused teenuste psühholoogiliste hinnapiiride kohta ning peamised kriteeriumid kinnisvarabüroo valikul.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.