Internetiostjate osakaal on viimase kuuga veidi kasvanud

25.08.2021

Kui kevadisest e-kaubanduse tipust alates on e-ostjate osakaal iga kuuga järk-järgult kahanenud, siis värskest e-kaubanduse trendiuuringust on näha väikest tõusu.

Kõrgeim oli e-ostjate osakaal aprillikuu uuringus, mil viimase kuu jooksul oli internetist kaupu ostnud 65 protsenti Eesti elanikest. Juulis oli see 49 protsenti. Augustis on e-ostjate osakaal aga kasvanud 52 protsendi peale.

Võrreldes juuliga on väikest kasvu näha kaheksas kaubagrupis 13st. Neist enim on e-ostjate osakaal kasvanud jalatsite puhul, kus kasv on 25 protsendilt 31 protsendile. 50 protsendi piiri ületab e-ostjate osakaal sarnaselt eelmise kuuga endiselt ainult ühes kategoorias, milleks on elektroonika.

„Võrreldes kevadise tippajaga on kõigist vaadeldud kaubagruppidest oma tipptaset suutnud enim hoida kosmeetika, kus e-ostjate osakaal on 47 protsenti, moodustades 82 protsenti tipptasemest,“ kommenteeris Kantar Emori ostukäitumise uuringuekspert Kersten Jõgi. Enim on e-ostjaid kaotanud remondikaubad, kus tipptasemest on järel vaid kolmandik.

E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 12.-18. augustini ja selles osales 1053 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.

Kersten Jõgi

Kersten Jõgi

Kantar Emori uuringuekspert

+372 626 8582