Raadioauditooriumi ülevaade perioodist oktoober 2020 – märts 2021
22.04.2021
22.04.2021
Kantar Emori raadio- ja muusikakuulamise seire andmetel pühendasid Eesti elanikud perioodil oktoober 2020 kuni märts 2021 raadio ja muusika kuulamisele keskmiselt 4 tundi ja 8 minutit päevas.
Suurema osa ajast moodustas raadiokuulamine – 2 tundi ja 21 minutit. Ajaliselt järgneva audioväljundina said kuulajate ajast endale internetipõhised muusikateenused, millele kulub keskmiselt 1 tund päevas. Salvestatud muusikat kuulatakse 9 minutit ning raadiosaadete järelkuulamisele kulub keskmiselt 3 minutit päevas. 34 minutit jaotub ära erinevate raadiojaamade vahel surfamisele või tundmatule audiokanalile.
Võrreldes aasta varasema perioodiga on kogu raadio- ja muusikakuulamise aeg jäänud samale tasemele, olles aasta tagasi ajaliselt 4 tundi ja 6 minutit päevas. Raadiojaamade kuulamisele pühendatud aeg on kahanenud 10 minuti võrra. Ajaliselt on võitnud internetipõhised muusikateenused, mille sisu kuulatakse aastataguse ajaga võrreldes 12 minutit keskmises päevas enam.
Eestlased kuulasid raadiojaamu keskmiselt 2 tundi ja 44 minutit ning muu rahvuse esindajad vastavalt 1 tund ja 33 minutit päevas.
Nr | Raadiojaam | Kuulajaid (arv) | Kuulajaid (%) |
1 | Vikerraadio | 124 000 | 12,1 |
2 | Raadio Elmar | 78 000 | 7,6 |
3 | Sky Plus | 70 000 | 6,8 |
4 | Star FM | 68 000 | 6,6 |
5 | Retro FM | 51 000 | 5,0 |
6 | Raadio Kuku | 43 000 | 4,2 |
7 | MyHits | 35 000 | 3,4 |
8 | Raadio 2 | 27 000 | 2,7 |
9 | Rock FM | 27 000 | 2,6 |
10 | Power Hit Radio | 19 000 | 1,8 |
Sihtrühm: 12–74aastased Eesti elanikud
Periood: 01.10.2020–31.03.2021
Allikas: Kantar Emor, Raadio- ja muusikakuulamise uuring
Nr | Raadiojaam | Kuulajaid (arv) | Kuulajaid (%) |
1 | Raadio 4 | 39 000 | 3,8 |
2 | Sky Raadio | 22 000 | 2,2 |
3 | Russkoje Radio | 21 000 | 2,1 |
4 | Narodnoje Radio | 19 000 | 1,9 |
5 | Jumor FM | 18 000 | 1,8 |
Sihtrühm: 12–74aastased Eesti elanikud
Periood: 01.10.2020–31.03.2021
Allikas: Kantar Emor, Raadio- ja muusikakuulamise uuring
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.