Ülemiste keskuse edumaa on püsinud

18.10.2018

Veel enne suuri muutusi Tallinna kaubandusturul kaardistas Kantar Emor konkurentsiolukorra siinsete kaubanduskeskuste vahel.

2018. aasta sügisel on Tallinna ja Harjumaa elanike seas ülekaalukalt populaarseim ostukoht jätkuvalt Ülemiste keskus, millest on kahe kuu jooksul ostnud kaupu kolmandik elanikest. Olulise vahega järgnevad Kristiine ja Rocca al Mare Keskus. “Kui viimastel aastatel püsis Kristiine ja Rocca al Mare Keskuse ostjaskond vaatamata Ülemiste keskuse kiirele kasvule suhteliselt stabiilsena, siis sel aastal on kõigi kolme liidri ostjaskond kitsenenud,“ sõnas Emori uuringuekspert Kersten Jõgi. „See tähendab, et kui varasemalt osteldi aktiivselt mitmes keskuses, siis nüüd keskendutakse pigem ühele,“ selgitas Kersten Jõgi.

„Ülemiste keskus on ka maineliider, eristudes kõige moodsama ostukeskkonna ning laiemat kaubavalikut pakkuva kogu pere ostu- ja ajaveetmiskohana. Aastaga on Ülemiste keskuse kuvand veelgi tugevnenud ning edumaa teiste keskuste ees söögikohtade osas kasvanud,“ lisas Kersten Jõgi.

Kaubanduskeskustes asuvatest poodidest on klientidele kõige atraktiivsemad rõivapood H&M, jalatsipood NS King ning parfümeeria-kosmeetikapood I.L.U.

 

 

Kaubanduskeskuste TOP 5

Kaupade ostmine 2 kuu jooksul 
2018. a 2017. a 2016. a 2015. a 2014. a
Ülemiste keskus 33% 35% 33% 30% 21%
Kristiine Keskus 26% 28% 27% 28% 29%
Rocca al Mare Keskus 25% 27% 26% 27% 31%
Lasnamäe Centrum 17% 16% 18% 16% 17%
Tallinna Kaubamaja koos Viru Keskusega 17% 15% 17% 17% 18%

 

Uuringu käigus küsitleti 1000 Tallinna ja Harjumaa elanikku vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik piirkonna vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi august–september 2018 telefoniintervjuudena.

Kersten Jõgi

Kersten Jõgi

Kantar Emori uuringuekspert

+372 626 8582