Huumori aeglane tagasitulek reklaamides
04.09.2023
04.09.2023
Tänavu oli huumor olulisel kohal ka Cannes Lions festivalil, kus Grand Prix sai Apple’ i reklaam iPhone’i „unsend message“ funktsioonist. Affectiva emotsioone mõõtev andmestik näitab, et inimesed pidasid reklaami väga haaravaks. Vaatajad näitasid selgeid viiteid pingele, mil nad olid Leoni saatuse tunnistajaks, ja seejärel naeratusele, kui ta ellu ärkas.
BBDO agentuuri juht Andrew Robertson kutsus Cannes’is reklaamides rohkem huumorit kasutama ja innustas auhindamisel lausa eraldi huumorikategooriat looma. Tema sõnul saab huumor väga hästi brändi mõju tugevdada, kui seda hästi teha.
Kui tele-, trüki- ja välireklaamide puhul on huumori kasutamisel kerge tõus, siis digireklaamide puhul on viimase viie aasta jooksul olnud langus. Miks nii? Esiteks on digireklaame kahjuks veel vähe uuritud. Teiseks kasutatakse digireklaame tihti tarbija aktiveerimiseks, lühikese aja jooksul soovitakse tarbija ostuni saada.
Ligi kolmandik reklaamidest sisaldavad mingit huumorit. Kui vaadata meediakanalite kaupa, siis enam kui pool raadioreklaamidest on humoorikad, samuti on keskmisest enam nalja telereklaamides. Trüki- ja välireklaamides kasutatakse huumorit palju vähem. Nagu ka varem öeldud, kasutatakse huumorit eriti vähe digireklaamide puhul, Twitteris (X) ja YouTube’is näidatavad reklaamid ajavad keskmisest veebilehtedel olevatest reklaamidest suurema tõenäosusega naerma. Erinevust on näha ka regiooniti: Euroopa reklaamides kasutatakse huumorit kõige enam, Aasia ja Vaikse ookeani piirkonna riikide puhul kõige vähem. Valdkonniti on huumorit rohkem jaekaubanduse (sh toidu- ja joogireklaamid) ja erinevate teenuste (nt finantsteenused, reisiteenused) reklaamimisel enam kui näiteks avaliku sektori reklaamides (näiteks tervise, hariduse teemal).
Huumori kasutamisel reklaamides ei ole mingeid takistusi – seda olenemata meediakanalist, piirkonnast või valdkonnast. Hästi ja sobivalt tehtud huumor läheb peale olenemata sellest, kes, kus ja mille jaoks seda vaatab. Nagu näitas Kantar Creative Effectiveness Awards 2023 auhinna võitnud Milgamma Protekt Vitamins reklaam (vt pilt allpool), saab huumorit sisse põimida ka tundlikumate teemade puhul ja aidata niiviisi sõnumil paremini kohale jõuda. Reklaamis oli vanaisal vitamiinipuudusest tekkinud teatav tuimus, mis on närvikahjustuse võimalik märku. Lõbus jalgade maalimine aitas põhisõnumit toetada huumoriga.
Allikas: Kantar
Loe ka:
– Mis teeb reklaami suurepäraseks?
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.