Tarbijad soovivad aina enam püsikliendina tuvastamist nutitelefoni abil
01.12.2023
01.12.2023
„Kui püsikliendistaatuse tuvastamine nutitelefoni abil näis kolm aastat tagasi pigem nišivõimalusena, siis nüüdseks on tarbijate nõudlus selle tuvastusviisi vastu märkimisväärne,“ rääkis Kantar Emori uuringuspetsialist Katariina Mäll. Eelistus nutitelefoni kasuks on kõige enam kasvanud nooremate hulgas. “Nutitelefonide laialdane levik ja asjaolu, et see on tavaliselt inimesel kaasas, tagab mugavuse: inimene ei pea füüsilisi kliendikaarte kaasas kandma. Juhul, kui inimene teeb ka makse nutitelefoniga, ei ole tal vaja isegi rahakotti kaasa kanda,“ lisas Mäll. Samas valdav enamik (73%) elanikest eelistab endiselt ID-kaarti püsikliendi tuvastamiseks. Kliendikaardiga tuvastamisele on toetus 37%, nutitelefoniga tuvastamisele 36%.
Kõige suurem osakaal nutitelefoni kui tuvastamise vahendi eelistajaid on noorimas valimigrupis nagu näha alloleval joonisel:
Kõige olulisemad püsikliendiprogrammi hüved on inimeste jaoks boonusraha kogumine, sünnipäevasoodustused ja eripakkumised. Olulisteks kliendihüvedeks peetakse ka personaalseid pakkumisi ostuajaloo põhjal ning mobiilirakendusega tuvastamist ja maksmist. Viimane on eriti oluline noorte inimeste jaoks. „Kui veel 2016. aastal suhtus valdav osa vastajatest ostu- ja tehinguinfo analüüsi kahtlevalt, siis 2023. aastal soovib pea iga teine Eesti elanik saada ettevõtetelt personaalseid pakkumisi, mis baseeruvad nende ostu- ja tehinguinfo analüüsil. Tarbijad jälgivad järjepidevalt sooduspakkumisi ning personaalseid pakkumisi, et nad saaksid igapäevaste ostude tegemisel kokku hoida,“ rääkis Katariina Mäll.
Inimestel on kõige suurem huvi toidu- ja esmatarbekaupade kettide, tanklate ning rõivaste ja jalanõude poodide püsikliendiprogrammide vastu. Oluliselt on kasvanud huvi ka apteekide püsikliendiprogrammide vastu. Apteekide puhul märkis kõige enam inimesi, et on Apotheka püsikliendiprogrammis, sellele järgnesid Benu ja Südameapteek. Mehed tunnevad suuremat huvi ka ehituspoodide püsikliendiprogrammide vastu. Ehitus- ja kodusisustuspoodidest märgiti end kõige enam olevat Bauhofi, Jyski ja Depo püsikliendiprogrammides. Väikelinnades ja maapiirkondades elavad inimesed näitasid üles keskmisest suuremat huvi tanklate püsikliendiprogrammide vastu. Tanklate puhul märkis kõige enam inimesi, et on Circle K püsikliendiprogrammis, sellele järgnevad Minu Alexela ja Olerex Pluss.
Lojaalsusprogrammide trendiuuring kaardistab Eesti ettevõtete püsikliendiprogrammide tuntust ja tugevust elanike seas, samuti elanike eelistusi. Uuring viidi läbi veebis perioodil 11.10.–25.10.2023. Kokku vastas uuringule 1322 Eesti elanikku vanuses 20–74 eluaastat.
Loe lisaks:
– Lojaalsusprogrammide atraktiivsus
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.